31 May 2006

sıkışmış, kendini hapishanede hisseden bir öğretmen

tayinim yine çıkmadı. gelecek yıl da çorum'dayım. bu yılı o kadar zor geçirdim ki gelecek yıl ne olur bilemiyorum.
gitmenin hiç bir yolu yok. sıkıştım kaldım. o kadar bunaldım ki yer değiştirmem gerekiyor.
(zorla, bir çeşit baskıyla çalışacaksın ve verimli olacaksın.)
stajer olan izmir merkezde görev yaparken 10 yıllık öğretmen doğu illerinde köylerde çalışıyor. haksızlık diz boyu. yıl içindeki açıkları, biz gibi köylerde çürümüş öğretmenlerle değil de torpilli olanlarla, yeni mezun öğretmenlerle kapatacaklar. sendikanın bir şeyler yapması gerekiyor.
gelelim beni en çok yaralayan konuya. izmir ve muğlaya rahatlıkla tayinimiz çıkabilirdi. her şey bir imzaya bağlı olabilirdi. fakat hiç bir zaman düşünülmedi. nezaket olsun diye akıldan bile geçmedi.
tayinden çok 'gerçek' beni üzüyor. o da öylesine arkadaşlığımız.
ihtiyaç bile duyulmuyor. belki de izmir ya da muğla bize layık görülmüyor. bir çok çiftin arkadaşlarını yanlarına çekmek için yaptıklarını duyduğumda, yüzüm kızarıyor. sürekli şu soruyla karşılaşmak beni çok üzüyor:
- arkadaşlarınız neden sizi yanlarına çekmiyorlar? bunları yazarken içim acıyor.
-para kaybedilmiyor.
-zaman hiç kaybedilmiyor.
kaybedilen şey ise samimi sandığımız arkadaşlığımız...
izmir diye sayıklamamı sağlayan arkadaşımın, cesaretini benim için kullanmaması,beni derinden yaralıyor.

1 yorum var:

mimarkemallisesi dedi ki...

İl dışı isteğin için bu kadar kederlenmene gerek yok. İstediğin yer büyük bir olasılıkla olur. Öğretmen açığını kapatamıyorlar. Bu önemli bir sorun. Önümüzdeki dönemde büyük bir olasılıkla istekleri öne çekecekler. Başvuruları sanal ortamda yapıyorsunuz. sendikaya gelince onlar için öğretmenin özlük sorunları değil ülkenin ne olacağı önemli. Çok bilmişiz ya. Bilgimizi göstermemiz gerek. Öğretmen ise adı var kendi yok. Hiç bir kamu görevlisinin gitmediği yere giden tek kamu görevlisi öğretmendir.