19 Nis 2007

yurt nöbeti

bugünlerde yurt nöbetlerim beni çok yormaya başladı.
yurtta, köylerinde okul bulunmayan 2. kademe kız öğrencileri kalıyor. sürekli ciyaklıyorlar ve mümkün mertebe seni dikkate almıyorlar. zor bir hayatları var. yurtta kalan 14 yaşında bir kız çocuğu, başkasının parasını çalmış. bunu da, yurt başkanı arkadaşının tehditleri sonucu, itiraf etmiş.
Yurt başkanı öğrenci de bize söyledi. daha önce de hırsızlık olayları olmuşmuş. şikayet edildiğinde mdr. yrd. o'nu bir güzel duvara çarpmışmış. fakat gene de uslanmamışmış. kız, 'bu işi bana başkası öğretti, şimdi bırakamıyorum, elim uzanıveriyor' ifadesinde bulunmuş. annesi ölmüş, babası da üveymiş. üvey babası kıza sürekli tacizde bulunuyormuş.
kendi ile ilgili olan bu hikayeyi rehberlik öğretmenine anlatmış. rehberlik öğretmeni de tüm okula duyurmuş.
rehberlik öğretmenlerinin, öğrencilerin problemlerini müdürlerine ispiyonlayarak çözdüğünü bilmiyordum. kız, okulun mdr. yardımcısına şikayet edildi. mdr. yrd. da kızın ıslah evine verilmesi için bir üst makama şikayet etmiş. gerekçesi 'kız, başından geçen olayları anlatırken, kendisini kötü hissetmediğini söylemesi ve 'beni yurtta taciz ediyorlar' diye şikayette bulunursa başımıza kalır, mantığıymış.
her yerde, kimsesiz olmak bir suç.

0 yorum var: