9 Ara 2006

yeni gözdeler

bedirhan ve müberra ve arif;
yeni birinci sınıflarım. müberra okuyor! bedirhan tuhaf bir biçimde her şeyi okuyor ve yazıyor. lakin, ne yaptığından haberi yok. bir gün okuyabildiğine ve yazabildiğine ertesi gün 'bunu daha öğrenmedik kiii?' diyor. o'nda yanlış giden bir şeyler var.
arif'e gelince arif her şeyde zorlanıyor. harfleri kavramada, masal dinlemede, rakamları yazmada... bir tek osurmada zorlanmıyor.bunun yanında bedirhan en ufak bir tıkırtı duyduğunda 'öğretmenim arif osurdu galiba' deyip arif'i işaret ediyor. tabi arif de üzülüyor.
arif'in, ilk geldiği gün, okuma ve yazmada sorun yaşayacağını fark ettim. ailesiyle kaydını dondurmaları konusunu konuştum, tabi hiç yanaşmadılar. sorun şu ki hem kendimi hem de o'nu yıpratacaktım. bu yüzden de o'nunla fazla ilgilenmemeye başladım.
arif 'ele,ala' sözcüklerini henüz kavradı. kavraması beni çok şaşırttı. vijdan azabı duymaya başladım. O'nun hakkında çabuk mu karar verdim?
ailesi, arif'i ana okula yazdırmayı düşünüyor. yaşı gereği 1. sınıfta olması gergkiyor. ne yapsam acaba?

0 yorum var: