16 Kas 2005

denetlendim

bu gün müfettişler geldi.o sırada iğrenç madımak konservesi yiyiyordum.binbir güçlükle temizlediğim köhne müdür odasının halıfleksini yeni sermiştim.odaya bir hava katmasın diye. arkadaşım onu atacaktı.ama ben ''bana verir misin?'' dedim ve o bana verdi. gerçekten de istenilen sonuç elde edildi. artık oda havalı, nispeten sıcaktı.
fakat gelen giden, köyün çamurunu bu cancağzım halıflekse getiriyordu. ben ise gözümü sevgili velilerimin ayakkabılarından ayıramıyordum. tek lüksümüz bu halıfleks idi.
ali müfettişlerimiz ayakkabılarındaki naçizane çamuru dışarıda bırakmaya kıyamadılar. hoooop, hepsi içeri halıfleksin üstüne. yapış yapış, boklu çamur,köy yolunun çamuru.
diyaloglar:
- tuvaletler ne zaman yapılacak?
-köylü pancar işini bitirdikten sonra.
-okulun duvarını da yaptır
-tamam.
-holdeki atatürk köşesini yaptın mı, göster.
-işte.
-yangın köşesi?
-işte.
müfettiş çamurlu ayakkabılarını masanın yatay halindeki demire siliyor
-künye defteri? şu, bu defteri...
-işte, işte,...
-planlar ya planları yaptın mı?
-yaptım yaptım, işte.
diğer müfettiş sınıfa soruyor:
-8. kata çıkman gerekiyor. yanına bir kilo pamuk yada bir kilo demir almak zorunda olsan hangisini tercih edersin?
-demiri alırım, pamuk alırım, falan filan...
doğru cevabı bir kişiden alıyor. müfettiş dışarı çıkıyor:
-hocam saat 12.00 oluyor, gidelim.
hoop gidiyorlar.
ben arkalarından bakıyorum, 'neydi bu?' diye.
-600 sayfalık bir yıllık plan ve bir o kadar günlük planla kala kaldım ortada.
'daha bitmedinin derin hakikatini kavrayarak, kuyruğumu kısıp sınıftaki curcunaya dalıyorum.

0 yorum var: