9 Ara 2007

bana şans dile (wish me luke)

orta okul yıllarımda trt'de 'bana şans dile' adında çok sevdiğim bir dizi seyrederdim. lakin 2. dünya savaşı yıllarında iki casus kızın maceralarının anlatıldığı bu dizinin hiç bir karesini hatırlamıyorum. hatırladığım tek şey; seyrederken yada diğer bölümünü beklerken yaşadığım duygularım.

hatta bloğumu güncelemeden önce bu dizi ile ilgili bir kaç yazı okudum. dizinin resimlerine baktım. benim seyrettiğim diziyle hiç bir bağlantı kuramadım. sanki kızlar daha güzeldi, renkler daha pasteldi. herhalde 'bana şans dile' adında casusluk olaylarının anlatıldığı başka bir dizi yoktur. sonuçta diziyi hatırlamıyorum ama sevdiğimi hatırlıyorum.

kafamda orijinali bulunan(!) bu diziyle alakalı olarak 'şans' sözcüğünün bende ayrı bir yeri vardır. nerde görsem hemen dikkatimi çeker.
bugün markete gittiğimde de, girişte indirimli bölgede, dikdörtgen biçiminde kesilmiş renkli kartondaki ''şans bitkisi, 1.5 ytl' yazı dikkatimi çekti. gözüm, yazının hemen altındaki cam kavanozun içindeki bambooları gördü. şans sözcüğünün şerefine ben de bir tane aldım.

internetin olanaklarını yeni keşfeden ve hala küçük bir resmi bile indiremeyen biri olarak, şans getiren bamboolarla ilgili küçük bir araştırma yaptım:
şans getiren bu bambooların hikayesi, eski çin geleneklerine uzanıyor.
çin geleneklerine göre güzel bir yaşamın üç ana maddesi varmış; mutluluk, uzun ömür ve bollukmuş. çinliler, bamboo bitkisinin bu üç nimeti evlerine getireceğine inanırlarmış. aldığın bamboo sayısı değişik anlamları ifade ediyormuş:

3 bamboo; mutluluk, bolluk, uzun ömür,
6 bamboo; başarı ve refah
7 bamboo; sağlık
8 bamboo; büyümeyi ebedileştirmek
10 bamboo; tamamlılık ve mükemmellik...

bu durumda bir tane bamboo aldığıma göre, bana pek bir şey kazandırmayacak gibi görünüyor. yarın üçe tamamlasam desem de; normalinden ucuz olduğu düşünülen bamboolar çooktan tükenmiştir. ertesi güne hiç bir şey kalmaz.

en iyisi, bir tane olan bambooma, sevdiğim diziyle örtüşen ' bana şans dile' ismini takayım da onunla aramda özel bir bağ oluşturayım. yapraklarını hiç kesmeyeyim de bana gelecek olan şansı ve bereketi yok etmeyeyim.

1 yorum var:

albatroslar dedi ki...

3 BAMBOO'NUN ANLAMI HEPSİNİ DE İÇERİYOR GİBİ GELDİ BANA...BU ARADA NİÇİN TEŞEKKÜR ETTİĞİNİ ANLAMADIM!
ŞANSIN BOL OLSUN
ŞANSIN BOL O...
ŞANSIN BOL...
ŞANSIN...
ŞA....
...