27 Şub 2008

kar maskesi

bugün, m. kemal i. ö. okulu ile bizim okulun hentbol maçı olduğundan yedi öğrencim okula gelmedi.
ben, 'hem maçı seyredemiyoruz, hem de öğrenci azlığından ders yapamıyoruz...' diye hayıflanırken, oğuzhan diye bir öğrencim,
''öğretmenim, ben de beşinci derste gitmeliyim.'' dedi.
sebebini de sordum.
''öğretmenim, babam hapiste," diye karşılık verdi oğuzhan, "bugün görüş günü olduğundan annemle onu görmeye gideceğiz,'' dedi.
'baban ne zaman hapse girdi, ne oldu?' diye teleşla sordum.
'babamı hırsız zannetmişler," dedi, "geçen gün, kafası üşüdüğünden kar maskesi takmıştı, bir de elinde de siyah poşetle yokuştan aşağı inince 'işte hırsız!' deyip yakalamışlar. annem, 'babanı ziyarete gidelim mi?' dedi,'tamam,' dedim ben de..."
Oğuzhan için basit bir yanlış anlamaydı ve umarım öyledir...

2 yorum var:

doli incapax dedi ki...

mesele kar maskesinden çok, o siyah poşetin içindekiler olsa gerek...

benim de bir müvekkilim cezaevinde, görüşmeye giderken yanımda eşi ve 8 yaşındaki kızı da geldiler. kız, babasının hapiste olduğunu bilmiyormuş. bir şey belli etmeyeyim diye, annesi kaş gözle işaret etti. babasının cezaevinde çalıştığını sanıyormuş, borçları olduğu için çok çalışıyormuş, o yüzden geceleri eve gelemiyormuş.

bir kaç gün sonra babası tahliye oldu. annesi kız anladı anlayacak derdinden kurtuldu, ben de en çok o tatlı, o akıllı kız "babası işten ayrıldığı için" sevinecek diye sevindim.

endiseliperi dedi ki...

hapiste olmanın utanılacak bir şey olduğunu hiç düşünmemiştim. şu düşünce suçu denilen hikaye yüzünden hapiste olduğu için mi, yoksa arçil doğmadan çok önce geçen bir masal olduğu için mi, bilmiyorum, ara sıra babasının hapisteyken falan filan, diye sohbetini ettim. hatta geçenlerde babasının hücresini çizdiği bir karakalem resmi buldum da ona gösterdim. ne güzel çizmiş, değil mi, diyerek. pek yorum yapmadı, ama hiç de aklımdan geçmedi. utanmış mıdır? şimdi belki, babasının sadece solcu olduğu için bir dönem hapiste yattığını söylemem gerek. ama ölmüş olan babası hakkında bile çok fazla konuşmak istemezken biraz tuhaf olur bu. çocuklar çok tuhaf. çocukların ne düşündüğü hakkında kafa patlatan büyükler de öyle.

neyse. neyse.

sevgiler.