28 Mar 2008

fen ve teknoloji ve deniz gezmiş

bu gün fen bilgisi dersinde, dünya'nın şekli ile ilgili, geçmişten günümüze kadar bilim adamlarının fikirlerini ve karşılaştıkları zorlukları anlatıyordum. çocuklar merak ettikleri soruları sormaya başlayınca da sözü oğuzhan'a verdim.
''öğretmenim, sen bize tüm tarihi anlatmıyorsun!'' dedi.
birden panik oldum:
''acaba hangi bilim adamını unuttum; pisagor, aristo, kristof kolomb, macellan, hım hım hım!?'' diye heyecenlandım.
bazen hazırlanmadan derse girdiğim için, hep bir şeyleri atlamaktan korkarım fakat genelde atlamam.
'neyi unuttum oğuzhancığım?!' diye sordum.
oğuzhan, biraz sonra söyleyecekleriyle ilgili olarak kuşkulu görünüyordu:
''öğretmenim, siz hiç deniz gezmiş'ten bahsetmiyorsunuz!'' dedi.
beni bir rahatlık, bir şaşkınlık, bir merak sardı!
durumu anlattım; konumuzun deniz gezmiş'le ilgisinin olmadığını, onun dünya'nın şekli ile ilgili bir görüş bildirmediğini, tarihe başka konularla ilgili olarak geçtiğini, fakat okul kitaplarına alınmadığını belirttim. isterse başka kaynaklardan onun hakkında bilgi edinebileceğini söylerken, deniz gezmiş'in oğuzhan'ın aklına nerden geldiğini fark ettim :
herkesin dilinde olan ve benim de 'moralim bozuluyor' diye seyretmediğim 'hatırla sevgili' dizisinden etkilenmişti.
konu dağılmasın diye de daha fazla üzerinde durmadım.
'dizi, çocukların yeni süper kahramanını yarattı galiba,' diye düşünmekten kendimi alamadım.

bu günlerde de oğuzhan şaha kalkmış, gündemi hep o belirliyor...

0 yorum var: